Arla Foods stelt nieuwe managing director Nederland, België en Frankrijk aan
Nijkerk, 28 mei 2021 - Mark Boot is vanaf 1 augustus 2021 de nieuwe managing director van zuivelcoöperatie Arla Foods Nederland, België en Frankrijk. Na 19 jaar in het buitenland gewerkt te hebben, neemt hij de positie van de huidige managing director Bas Padberg over. Mark Boot is momenteel managing director van Arla Foods’ activiteiten in Zuidoost-Azië (SEA). Bas Padberg volgt Mark Boot vanaf 1 augustus 2021 op als managing director van Arla Foods SEA.
Mark Boot, die net als Bas Padberg Nederlands is, brengt 25 jaar managementervaring met zich mee en heeft een Master in Economie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Mark heeft voor Unilever verschillende sales en (global) marketingrollen bekleed in Europa en de Verenigde Staten. Vervolgens heeft hij bij FrieslandCampina leidinggegeven aan de organisaties in de Filipijnen en Vietnam. Vanaf 2016 is hij bij Arla Foods verantwoordelijk voor de regio Zuidoost-Azië. In deze periode heeft hij gezorgd voor winstgevende groei.
"Dankzij onze gepassioneerde en toegewijde collega’s en partners hebben we de afgelopen jaren veel bereikt", zegt Mark Boot. "Ik ben buitengewoon trots, niet alleen op de groei die we hebben gerealiseerd, maar ook op de manier waarop we dat hebben gedaan. Een goed voorbeeld is hoe mijn collega's binnen SEA omgaan met de impact van COVID-19. Ze tonen veerkracht, ondernemerschap en creativiteit en ze zien mogelijkheden in plaats van belemmeringen. Het is echt een inspirerende ervaring.” In reactie op zijn benoeming als managing director Nederland, België en Frankrijk, zegt hij: "Net als Bas ben ik enthousiast over wat er komen gaat. Gezien mijn achtergrond heb ik onze activiteiten in Nederland, België en Frankrijk nauwlettend in de gaten gehouden en de resultaten zijn verbluffend. Ik kijk er erg naar uit om met onze melkveehouders en de teams en klanten samen te werken.”
Bas Padberg was de afgelopen zeven jaar verantwoordelijk voor Arla Foods in Nederland en heeft in deze periode de start-up markten België en Frankrijk toegevoegd aan zijn cluster. Hij heeft samen met zijn team de groei van Arla Foods vergroot. "Ik heb een fantastische zeven jaar gehad in deze rol en ben enorm trots op wat we hebben opgebouwd met onze melkveehouders, collega’s en klanten. We hebben leidende posities opgebouwd in strategische segmenten zoals biologisch, lactosevrij, on-the-go yoghurt en het high protein segment. Tevens hebben we onze positie versterkt in boter met Lurpak en in kaas met Apetina. Alles bij elkaar maakt dit ons een van de snelst groeiende voedingsbedrijven in Nederland met prachtige merken, concepten en sterke klantrelaties”, aldus Bas Padberg. "Ik heb het geluk gehad om in een aantal landen te werken, wat mijn fascinatie heeft aangewakkerd om persoonlijk en professioneel in verschillende culturen te integreren en merken en bedrijven in staat te stellen te gedijen in nieuwe markten. De kans krijgen om leiding te geven aan zo'n dynamische en diverse regio als Zuidoost-Azië is er een waar ik veel zin in heb en ik kijk er naar uit om aan de slag te gaan."